پاورپوینت فصل چهارم کتاب راهنمایی و مشاوره کودک (نقش افراد مختلف در راهنمایی و مشاوره کودک)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل چهارم کتاب راهنمایی و مشاوره کودک (نقش افراد مختلف در راهنمایی و مشاوره کودک) نوشته عبدالله شفیع آبادی در قالب pptx و در حجم 17 اسلاید:

بخشی از متن:
نقش افراد مختلف در راهنمایی و مشاوره کودک

گفتیم راهنمایی و مشاوره کودک فعالیتی جمعی است که به همکاری و مشارکت افراد متعدد نیاز دارد. برای آنکه مشکل کودک حل شود، همکاری صمیمی و جدی بین مشاور، والدین، کارکنان مدرسه و مؤسسات و نهادهای جامعه ضروری است. در این فصل نقش افراد مختلف در جمع آوری اطلاعات درباره کودک به منظور راهنمایی و نیز کمک به حل مشکلات او به اختصار بررسی می شود.

1- نقش مشاور
سرپرستی فنی و تخصصی برنامه راهنمایی و مشاوره با مشاور است. فعالیت های مشاور عبارت است از: مشاوره، مشورت و هماهنگی. در مورد کودکان، مشاوره نسبت به دو وظیفه دیگر اهمیت نسبی کمتری دارد و مشورت با والدین و معلمان و ارائه رهنمودهای اصلاحی و تربیتی و آشنا ساختن آنان با شیوه های تعامل صحیح با کودکان اهمیت بیشتری دارد.
اهم وظایف مشاور عبارت است از: مشاوره با والدین کودکانی که مشکل دارند، مشاوره فردی و گروهی با کودکانی که دارای مشکل هستند، آموزش معلمان و والدین برای آنکه بهتر بتوانند مشکلات کودکان را بشناسند و حل کنند، اجرای آزمون های روانی در مدرسه، تعبیر و تفسیر نتایج آزمون ها برای والدین و معلمان و در نهایت ایجاد هماهنگی بین کلیه تلاش هایی که افراد مختلف برای حل مشکل کودک انجام می دهند.
مشاوران کودک باید خصوصیاتی از این جمله داشته باشند:
ثبات عاطفی، صمیمیت، انعطاف پذیری، سعه صدر، اعتقاد به توان و استعداد کودکان، رازداری، برخورداری از استعداد رهبری، خوش رفتاری و اعتماد به نفس.

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 534 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:133 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252